Salju

Friday, December 9, 2011

KOREAN LESSON ( Actions )

The actions are ''Drinking/reading/walking/
running''

Korean - Indonesian

남자가 마시고 있습니다.
Laki-laki itu sedang
minum.
여자가 먹고 있습니다.
Wanita itu sedang makan.
소년이 먹고 있습니다.
Anak laki-laki itu sedang
makan.
소녀가 마시고 있습니다.
Anak perempuan itu
sedang minum.
남자가 일하고 있습니다.
Pria itu sedang bekerja.
여자가 자고 있습니다.
Perempuan itu sedang
tidur.
소녀들이 놀고 있습니다.
Anak-anak perempuan
sedang bermain.
여자들이 일하고 있습니다.
Wanita-wanita itu sedang
bekerja.
나는 읽고 있습니다.
Saya sedang membaca.
나는 쓰고 있습니다.
Saya sedang menulis.
나는 달리고 있습니다.
Saya sedang berlari.
나는 걷고 있습니다.
Saya sedang berjalan.
나는 앉아 있습니다.
Saya sedang duduk.
나는 서 있습니다.
Saya sedang berdiri.
나는 웃고 있습니다.
Saya sedang tersenyum.
나는 울고 있습니다.
Saya sedang menangis.
그들은 일하고 있습니다.
Mereka sedang bekerja.
그는 일하고 있습니다.
Dia sedang bekerja.
그는 먹고 있습니다.
Dia sedang makan.
그녀는 먹고 있습니다.
Dia sedang makan.
그녀는 자고 있습니다.
Dia sedang tidur.
그는 마시고 있습니다.
Dia sedang minum.
그녀는 마시고 있습니다.
Dia sedang minum.
그는 걷고 있습니다.
Dia sedang berjalan.
그녀는 읽고 있습니다.
Dia sedang membaca.
그녀는 쓰고 있습니다.
Dia sedang menulis.
그들은 놀고 있습니다.
Mereka sedang bermain.
그들은 일하고 있습니다.
Mereka sedang bekerja.
남자가 걷고 있습니다.
Laki-laki itu sedang
berjalan.
남자가 앉아 있습니다.
Laki-laki itu sedang
duduk.
남자가 서 있습니다.
Laki-laki itu sedang
berdiri.
여자가 달리고 있습니다.
Perempuan itu sedang
berlari.
나는 쓰고 있지 않습니다. 나는
읽고 있습니다.
Saya tidak sedang
menulis. Saya sedang
membaca.
나는 읽고 있지 않습니다. 나는
쓰고 있습니다.
Saya tidak sedang
membaca. Saya sedang
menulis.
나는 걷고 있지 않습니다. 나는
달리고 있습니다.
Saya tidak sedang
berjalan. Saya sedang
berlari.
나는 달리고 있지 않습니다. 나
는 걷고 있습니다.
Saya tidak sedang berlari.
Saya sedang berjalan.
나는 앉아 있습니다. 나는 서 있
지 않습니다.
Saya duduk. Saya tidak
berdiri.
나는 서 있습니다. 나는 앉아 있
지 않습니다.
Saya berdiri. Saya tidak
duduk.
나는 웃고 있습니다. 나는 울고
있지 않습니다.
Saya sedang tersenyum.
Saya tidak sedang
menangis.
나는 울고 있습니다. 나는 웃고
있지 않습니다.
Saya menangis. Saya
tidak tersenyum.

No comments:

Post a Comment